ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند
سرخط خبرها

در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم | رشد ۴۰۰ درصدی بایدو طی دو سال

  • کد خبر: ۱۷۰۵۶۹
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم | رشد ۴۰۰ درصدی بایدو طی دو سال
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ بایدو در مشهد داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار دستگاه دوچرخه در سطح شهر رسیده و رشد ۴۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی امروز، ۳۱ خرداد ماه، در رويداد كشوری مشهد شهر دوستدار دوچرخه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در سنوات گذشته بحث حمل‌ونقل پاک بسیار مهم بوده که در مشهد و تمام کشور پیگیری شده است.

وی افزود: برای این منظور مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفته و یکی از موارد مهم برای نقلیه پاک دوچرخه و موتور برقی بوده است. چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای با بانک مهر ایران برای ۱۰۰ هزار متورسیکلت با اعتبار ۶ میلیارد تومان داشتیم.

منبتی گفت: یکی از موارد مهمی که به دنبال آن هستیم محورهایی است که دوچرخه‌سواران با امنیت کامل رفت‌وآمد داشته باشند. به دلیل فعالیت‌های عمرانی در مشهد نواقصی در محورها وجود دارد و مشکلاتی ایجاد شده که امیدواریم در مطالعات بعدی مدنظر قرار گیرد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه وقتی به مردم اعلام می‌شود از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید باید از قبل زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، عنوان کرد: اینکه مردم را فصل ‌الخطاب قرار دهیم تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند اگر فردا بخواهند ماشین خود را کنار بگذارند ما امکانات لازم را نداریم.

وی افزود: مشهد در روز ۶ میلیون سفر انجام می‌شود که یک میلیون نفر از طریق اتوبوسرانی، ۳۵۰ هزار نفر به وسیله مترو و مابقی با استفاده از تاکسی یا خودروهای شخصی انجام می‌شود، بنابراین در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم.

منبتی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ بایدو در مشهد داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار دستگاه دوچرخه در سطح شهر رسیده و رشد ۴۰۰ درصدی داشته است. ایستگاه‌های فعال دوچرخه نیز در سال ۱۴۰۰، ۴۷ ایستگاه بوده که به ۱۵۳ ایستگاه رسیده و یک ایستگاه نیز در نزدیکی حرم فعال شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: تعداد بوستان‌های بانوان دارای دوچرخه در سال گذشته ۲ مورد بود که اکنون به ۷ بوستان برای دوچرخه بانوان رسیدیم. برای حاشیه شهر نیز دنبال این بودیم که از بایدو استفاده شود. در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار نفر از بایدو بهره‌برداری می‌کردند که اکنون به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

در این مراسم دریافت گواهینامه دبیرخانه ملی دوست‌دار دوچرخه به مشهد، رونمایی از ۳۰۰ دوچرخه اشتراکی بایدو، بهره‌برداری از ۳۰ ایستگاه دوچرخه اشتراکی بایدو در حاشیه شهر و امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه فروش اقساطی دوچرخه بین شهرداری مشهد، بانک مهر و هیئت دوچرخه‌سواری انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->