دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم | رشد ۴۰۰ درصدی بایدو طی دو سال

  • کد خبر: ۱۷۰۵۶۹
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم | رشد ۴۰۰ درصدی بایدو طی دو سال
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ بایدو در مشهد داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار دستگاه دوچرخه در سطح شهر رسیده و رشد ۴۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید خلیل منبتی امروز، ۳۱ خرداد ماه، در رويداد كشوری مشهد شهر دوستدار دوچرخه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در سنوات گذشته بحث حمل‌ونقل پاک بسیار مهم بوده که در مشهد و تمام کشور پیگیری شده است.

وی افزود: برای این منظور مترو، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده قرار گرفته و یکی از موارد مهم برای نقلیه پاک دوچرخه و موتور برقی بوده است. چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای با بانک مهر ایران برای ۱۰۰ هزار متورسیکلت با اعتبار ۶ میلیارد تومان داشتیم.

منبتی گفت: یکی از موارد مهمی که به دنبال آن هستیم محورهایی است که دوچرخه‌سواران با امنیت کامل رفت‌وآمد داشته باشند. به دلیل فعالیت‌های عمرانی در مشهد نواقصی در محورها وجود دارد و مشکلاتی ایجاد شده که امیدواریم در مطالعات بعدی مدنظر قرار گیرد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه وقتی به مردم اعلام می‌شود از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید باید از قبل زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، عنوان کرد: اینکه مردم را فصل ‌الخطاب قرار دهیم تا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند اگر فردا بخواهند ماشین خود را کنار بگذارند ما امکانات لازم را نداریم.

وی افزود: مشهد در روز ۶ میلیون سفر انجام می‌شود که یک میلیون نفر از طریق اتوبوسرانی، ۳۵۰ هزار نفر به وسیله مترو و مابقی با استفاده از تاکسی یا خودروهای شخصی انجام می‌شود، بنابراین در زمینه وسایل نقلیه عمومی کمبود داریم.

منبتی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ بایدو در مشهد داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به حدود هزار دستگاه دوچرخه در سطح شهر رسیده و رشد ۴۰۰ درصدی داشته است. ایستگاه‌های فعال دوچرخه نیز در سال ۱۴۰۰، ۴۷ ایستگاه بوده که به ۱۵۳ ایستگاه رسیده و یک ایستگاه نیز در نزدیکی حرم فعال شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: تعداد بوستان‌های بانوان دارای دوچرخه در سال گذشته ۲ مورد بود که اکنون به ۷ بوستان برای دوچرخه بانوان رسیدیم. برای حاشیه شهر نیز دنبال این بودیم که از بایدو استفاده شود. در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار نفر از بایدو بهره‌برداری می‌کردند که اکنون به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

در این مراسم دریافت گواهینامه دبیرخانه ملی دوست‌دار دوچرخه به مشهد، رونمایی از ۳۰۰ دوچرخه اشتراکی بایدو، بهره‌برداری از ۳۰ ایستگاه دوچرخه اشتراکی بایدو در حاشیه شهر و امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه فروش اقساطی دوچرخه بین شهرداری مشهد، بانک مهر و هیئت دوچرخه‌سواری انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->